reklama na facebooku

Reklama na Facebooku – 5 ważnych funkcji i porad, o których musisz wiedzieć

Media społecznościowe to prężnie rozwijający się branży marketingu. Social Media to miejsce, gdzie jest miliony aktywnych użytkowników. W związku z tym jest to idealna przestrzeń  do zareklamowania swoich usług i zdobycie nowych klientów. W artykule tym przedstawimy wskazówki i funkcje, który powinien znać każdy reklamodawca.

Reklama na Facebooku

Facebook to platforma rozwijająca się w ekspresowym tempie. Znana jest na całym świecie. W Polsce zgodnie z raportem „NapoleonCat”, w sierpniu 2019 roku korzystało z tej platformy 42,3 % (ok. 16 mln) Polaków. 

Mając firmę, wiesz jak ważny, jest każdy klient. Szczególnie teraz w czasach pandemii. Dlatego warto wykorzystać wszystkie możliwe sposoby reklamy. Media społecznościowe są jedną z takich możliwości. 

Reklama na Facebooku jest co prawda płatną opcją, jednak nie jest zbyt droga. Możesz ja dostosować w najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy sposób. 

Reklama Facebooku – funkcje i porady

W tym poście znajdziesz 5 ważnych wskazówek i funkcji, które pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać możliwości reklamowe Facebooka.

Facebook Ads

Jedną z formą reklamy jest Ads Facebook. Umożliwia ona wyświetlać reklamy odbiorcom, których ściśle określimy w kampanii reklamowej. Skąd wiadomo, kto jest najlepszym odbiorcą? Użytkownicy w sieci zostawiają mnóstwo informacji, na Facebooku także. Jest to lokalizacja, zainteresowania, płeć, wiek, preferencje co do ulubionej muzyki, gatunku filmu czy kuchni, ale również takie jak odwiedzane strony. Ty na przykład chcesz zareklamować swoją usługę, jaką jest przejazd turystów meleksem po Kazimierzu z krótkim zwiedzaniem. Wiadomo, że reklamy takiej nie skierujesz raczej do 13- latków, bo są uzależnieni w tej kwestii od rodziców. Po drugie nie zachęcisz taką reklamą osób mieszkających blisko Kazimierza. Musisz celować w inne rejony Polski. Z danych o nas wiadomo, do kogo reklama ma dotrzeć. 

marketing internetowy

Photo DigitalMarketingAgency/ Pixabay

Remarketing

Wszyscy marketerzy internetowi wiedzą, jak ważny jest remarketing, więc nie pomijaj tego w swojej strategii reklam na Facebooku.

Upewnij się, że korzystasz z opcji segmentacji odbiorców Facebooka, w których możesz uwzględnić lub wykluczyć określone strony i domeny, a także wybrać długość okna remarketingu.

Czy wiesz, że Facebook oferuje teraz dynamiczny remarketing ? Ta funkcja pozwala reklamodawcom na remarketing określonych produktów użytkownikom, którzy wcześniej przeglądali je lub dodali do koszyka. Kreacja i kopia Twoich reklam będą się dynamicznie zmieniać w zależności od tego, jakie produkty oglądali Twoi użytkownicy.

Kapmpania typu Breakout według miejsc docelowych

 

Różne miejsca docelowe oferowane przez Facebooka działają rozmaicie. Ważne jest, aby obserwować ich wydajność i kierunek, w którym są kierowane Twoje wydatki.  

Podczas optymalizacji pod kątem kliknięć można zauważyć, że większość budżetu zostanie przekazana do sieci komórkowej lub sieci odbiorców (ponieważ mają one najbardziej efektywny CPC), jednak te miejsca docelowe mogą zazwyczaj nie mieć najlepszej ogólnej skuteczności.

W większości przypadków warto podzielić kampanie według miejsc docelowych (lub  urządzeń mobilnych i komputerów). Jest to szczególnie ważne, jeśli ustawiasz stawki samodzielnie lub kampania jest ustawiona na optymalizację pod kątem kliknięć.

Porozmawiaj z odbiorcami

Dzięki szczegółowym metodom kierowania Facebooka w większości przypadków wiesz, z kim rozmawiasz (przynajmniej o zainteresowaniach, zachowaniach itp., które definiują twoich odbiorców).

Skorzystaj z tej wiedzy, aby ściśle powiązać tekst i kreację reklamy z każdą grupą docelową.

Celujesz w niedawnego nabywcę domu? Co powiesz na coś w stylu „Twój nowy dom byłby kompletny z nowoczesną linią mebli marki X”. Fajne, prawda?

socialmedia

Photo LoboStudioHamburg/ Pixabay

Połącz kampanię reklamową Facebook z Instagramem

Podłącz konto na Instagramie z Facebookiem i publikuj reklamy stworzone na Facebooku również na Instagramie. Możesz mieć różnych odbiorców na Facebooku, a innych na Instagramie. Za jednym zamachem dotrzesz do obydwu grup. Wygodne, prawda?