lista mailingowa

Lista mailingowa – jak ją stworzyć w kilku krokach?

Lista mailingowa to bardzo dobry sposób, by podtrzymywać bliskie kontakty z kontrahentami. Jednak, zanim zaczniesz rozsyłać newslettery i budować na tym na przykład swoją sprzedaż, musisz pozyskać jak najwięcej subskrybentów. Jak więc stworzyć listę mailingową? Oto kilka sprawdzonych pomysłów.

Każdy z nas ma własny adres e-mail, dlatego przesyłanie newsletterów jest genialnym pomysłem na zdobywanie nowych klientów i sprzedaż produktów czy usług. Z licznie przeprowadzanych ankiet wynika, że to właśnie mail jest główną drogą kontaktową internautów. Badania wykazały również, że e-mail marketing ma o 40% wyższą konwersję niż media społecznościowe. 

Jeżeli rozpoczynasz aktywność online, początki mogą być trudne, ponieważ grono odbiorców będzie nikłe. Budowanie listy mailingowej w takim wypadku wydaje się bardzo ciężkim, frustrującym i mozolnym procesem. Jednak jeśli masz dobrze oznaczoną grupę odbiorców, jesteś w połowie drogi do pozyskania wielu cennych odbiorców. 

mailing

Zdjęcie stevepb/ pixabay

Lista mailingowa – jak ją zbudować?

Z pewnością zachodzisz w głowę, jak w miarę szybko i za darmo pozyskać subskrybentów potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami czy produktami. Jest kilka źródeł z których możesz pozyskać nowe leady marketingowe. 

Social media

Regularnie publikuj posty opisujące Twoje produkty, Twoją ofertę w social mediach. Nie ma potrzeby za każdym razem zachęcania odbiorców do  zapisania się na newsletter, ponieważ możesz być odbierany jako nachalny i wywoła to odwrotny efekt. Napisz w postach krótką zajawkę, garść ogólnych informacji, aby zachęcić, zainteresować czytelnika. Pod takim postem możesz napisać coś w stylu – „Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się już dziś na newsletter”. 

Relacje na Facebooku, Instagramie

To bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Relacja znajduje się na Facebooku całą dobę od opublikowania, a czasowe treści są – jak wynika z badań – bardziej przyciągające dla klienta. Poza tym, z punktu psychologii, internauta, obserwując relację, ma wrażenie uczestniczenia w życiu danej osoby, jak prawdziwy przyjaciel, dobry znajomy. Dzięki temu tworzy się bliska relacja z klientem. 

social media

Zdjęcie Firmbee/ pixabay

Lista mailingowa – darmowe treści

Bezpłatne treści to jeden z najprostszych taktyk na budowanie listy mailingowej. Ty sam pewnie nie raz zapisałeś się na newsletter, tylko dlatego, że oferował darmowe ciekawe treści, z Twojej branży. Prawda? Naprawdę jest to świetny sposób. 

Partnerzy biznesowi

Jeżeli masz partnerów biznesowych, mogą pomóc ci oni kierować klientów do Twojego newslettera. Może to być za pomocą umieszczonego banera reklamowego, który kieruje do zapisu lub wzmianka o Tobie w artykule. Ludzi chętniej korzystają  z czegoś, co jest polecane przez innych. 

Konkursy, rabaty

Zorganizuj konkurs lub daj rabat na swoje usługi. Warunkiem wzięcia udziału lub skorzystania z promocji będzie zapisanie się na newsletter. Proste? Prawda? 

Zamieść informacje w stopce maila

Mail to jeden z głównych kanałów kontaktów z klientami. Jeśli w każdym mailu znajdzie się informacja o newsletterze, zwiększysz szansę na powiększenie listy mailingowej. 

newsletter

Zdjęcie geralt/ pixabay

Jak zachęcić osoby do zapisania się na listę mailingową? 

 

Zamieszczenie odpowiednich informacji o możliwości zapisu na newsletter to nie wszystko. Musisz jeszcze wiedzieć, jak zachęcić ludzi do zapisania się na niego. Oto kilka podpowiedzi:

  • obiecaj ważne informacje, np. branżowe;
  • organizuj zniżki, bonusy dla subskrybentów;
  • wysyłaj regularnie wiadomości – określ z góry ich ilość i czas;
  • wspomnij, że nie przekażesz maili dalej, są tylko wykorzystane na potrzeby newslettera.

 

Lista mailingowa to bardzo przydatna opcja do zwiększenia sprzedaży. Możesz zlecić jej zbudowanie firmom, które się tym specjalizują, ale możesz spróbować na własną rękę pozyskać subskrybentów. Dzięki powyższym radom, z pewnością nie będzie to takie strasznie, jak na początku mogło się zdawać.