Dlaczego warto zlecić pisanie tekstów profesjonalistom?
Persona, czyli portret typowego klienta, to proste, a zarazem bardzo skuteczne narzędzie marketingowe, które warto poznać oraz uwzględnić w swych działaniach. Jak zatem stworzyć personę?
Kiedy stworzyć personę?
najlepiej zrobić to zanim powstanie produkt. Poznanie grupy docelowej jest bowiem niezwykle istotne dla marki. Jeśli jednak nie zajęliśmy się odpowiednio wcześnie stworzeniem persony, to warto o to zadbać możliwie jak najszybciej. Pozwoli to wprowadzić nam ewentualne poprawki, innowacje, a może nowe pomysły na reklamę, sposób dotarcia do klienta.
Jak “wejść w buty” klienta?
Stworzenie persony wymaga poświęcenia czasu i odpowiedzi na wiele pytania. Co powinniśmy wiedzieć o reprezentancie naszej grupy docelowej? Po pierwsze skupmy się na jego cechach zewnętrznych: jak wygląda nasza persona? Uczłowieczenie, nadanie cech realnych pomaga przejść do kolejnych etapów, czyli ustalenia, czym zajmuje się nasz potencjalny klient: gdzie pracuje, jakie są jego zainteresowania, co robi w wolnym czasie, jakie są jego cele, ambicje, plany. Wtedy łatwiej nam będzie zrozumieć, z jakimi problemami się boryka. Rozwiązaniem na jego trudy ma bowiem być nasz produkt. Jak wiadomo, produkt, który odpowiada na oczekiwania, rozwiązuje jakiś problem klienta ma o wiele większą szansę zdobycia zaufania, przebicia się na rynku. A my mamy szansę zarobić.