amazon

Jak napisać opis produktu Amazon, który zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce Amazona?

Amazon jest największym sprzedawcą internetowym na świecie. W swoich magazynach ma ponad 500 milionów produktów z całego świata. W związku z tym sprzedawcy muszą konkurować ze sobą. Każdy chce być lepszy od konkurentów. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego jest wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Amazona.

Skorzystaj ze strategicznych podstaw SEO – takich jak badanie słów kluczowych – aby wzmocnić opisy produktów Amazon, aby były one widoczne dla właściwych klientów. Pozycjonowanie to już nie tylko wyszukiwanie w Google. Prawda jest taka, że ​​SEO to niedostatecznie wykorzystywana taktyka, jeśli chodzi o pozycjonowanie produktów na Amazon.

Ludzie szukają produktów w Amazon, ponieważ są gotowi coś kupić i wiedzą, że kupią to taniej niż w innych sklepach. Wykorzystaj to na swoją korzyść, łącząc gotowość klientów do zakupu ze strategią SEO.

Wzięliśmy zasady słów kluczowych, których ludzie używają w witrynach takich jak Google, i zmieniliśmy je, aby zastosować je do Amazon. Znajdując odpowiednie słowa kluczowe i używając ich w opisach produktów, wyprzedzasz konkurencję i masz większe szanse na poprawę sprzedaży.

paczka
Photo Preis_King/ pixabay

Oto co musisz zrobić.

Algorytm SEO Amazona: podstawy

W miarę rozwoju firmy Amazon rośnie konkurencja o produkty, które się wyróżniają. Oznacza to, że im wyżej produkty pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania Amazon (SERP), tym większe jest prawdopodobieństwo, że zostaną kupione. Według statystyk tylko 30% kupujących trafia na drugą stronę wyników wyszukiwania.

Do uszeregowania wyników wyszukiwania produktów Amazon używa algorytmu o nazwie A9. Oto jak to działa:

A9 jest zaprogramowany, aby pomóc klientom znaleźć produkty, których potrzebują, najszybciej jak to możliwe. Algorytm wykorzystuje różne zmienne, aby pomóc w określeniu pozycji produktów. Dwa, na których się tutaj skupimy, to:

  • CTR – Jest to liczba klientów, którzy kliknęli Twój produkt na liście wyszukiwania, a następnie dokonali zakupu. Jest to cenna miara wpływająca na pozycję SERP, ponieważ Amazon sprawdza liczbę ostatnich sprzedaży, aby zdecydować, gdzie będą pozycjonowane Twoje produkty. Nie ma znaczenia, z kim konkurujesz, o ile w ostatnim miesiącu osiągnąłeś większą sprzedaż niż inne firmy. Im większa sprzedaż krótkoterminowa, tym wyższy ranking SERP.
  • Zawartość strony sprzedaży. W tym miejscu możesz zastosować badanie słów kluczowych w praktyce. Możesz umieścić swoje słowa kluczowe w tytule produktu, podtytule, opisie produktu i sekcji specjalnych słów kluczowych Amazon. Te słowa kluczowe podpowiadają A9, jakie produkty sprzedajesz, tak aby były one wyświetlane właściwym klientom. Odpowiednia kombinacja słów kluczowych oznacza, że ​​A9 lepiej dopasowuje Twój produkt do wyszukiwań, dzięki czemu możesz zwiększyć sprzedaż i uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

Te dwa czynniki działają razem, ponieważ zoptymalizowana treść umieszcza Cię na pierwszej stronie sprzedaży. Im więcej osiągniesz sprzedaży, tym wyżej pozostaniesz na pierwszej stronie.

Ale aby ten cykl zadziałał, musisz wiedzieć, jakich słów kluczowych użyć i jak włączyć je do opisu produktu Amazon. Kiedy zrobisz to dobrze, klienci z pewnością łatwiej Cię znajdą.

Wybór najlepszych słów kluczowych dla Twojego produktu

Słowa kluczowe, których używasz, muszą odzwierciedlać to, czym interesują się Twoi klienci. Podobnie jak Google, Amazon rejestruje wszystkie wyszukiwania użytkowników. Takie podejście daje Amazonowi wgląd w to, jakie tematy są popularne i co jest ważniejsze dla ogromnej bazy użytkowników.

Kiedy klienci trafiają na stronę główną Amazon, wita ich lista kategorii i niektóre z najlepiej sprzedających się produktów w każdej z nich.

To kopalnia informacji dla Ciebie, ponieważ w zależności od kategorii, w których sprzedajesz, masz dobre pojęcie, jakiego rodzaju produktów szukają klienci. Z list tych dowiesz się, czego najbardziej potrzebują Twoi docelowi klienci i czym są zainteresowani. Jeśli wiesz, co jest dla nich najważniejsze, możesz skierować do nich bardziej precyzyjne reklamy, aby widząc Twoje produkty, byli bardziej skłonni do ich zakupu. Efektem końcowym są większe przychody, ponieważ dajesz klientom dokładnie to, po co przyszli do Amazon.

Te kategorie bestsellerów są dobrym miejscem do rozpoczęcia tworzenia listy słów kluczowych. Wiesz, czego szukają ludzie, więc teraz musisz opracować opisy swoich produktów, aby odpowiedzieć na te potrzeby i zarobić więcej pieniędzy. Oto jak znaleźć i używać słów kluczowych:

  1. Zrób listę 10-20 najpopularniejszych pozycji (najchętniej się sprzedających) w odpowiednich kategoriach

Jeśli sprzedajesz odzież, lista może zawierać takie pozycje, jak sukienki i akcesoria modowe. Kliknij tego typu produkty i zwróć uwagę na użyty tytuł i opisowe słowa w opisie produktu. Na przykład tytuł może zawierać słowa kluczowe „sukienka na ramiączkach”, a opis może zawierać słowa kluczowe, takie jak „dopasowany krój” lub „powiewny krój”. Dodaj te słowa do swojej listy.

check list
Photo Tumisu/ pixabay

Wypróbuj różne odmiany rozbudowanych słów kluczowych. Zwiększy to Twoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Dlatego, zamiast zawsze używać „sukienki na ramiączkach”, używaj „sukienki halter” lub „dopasowanej sukienki halter”.

Aktualizuj swoją listę regularnie. Często, gdy ludzie szukają słów kluczowych, jest to jeden raz i używają tej listy w nieskończoność. Lepszym podejściem jest regularne aktualizowanie listy. Dzięki temu opisy produktów zawsze zawierają najtrafniejsze słowa kluczowe.

Utwórz osobne listy słów kluczowych dla każdego produktu. Gdy skończysz, będziesz mieć dużą część tego, czego potrzebujesz, aby zacząć zajmować wysokie pozycje w SERPach Amazon.

    2. Napisz opis oparty na kupującym

W opisach produktów należy znaleźć równowagę między tym, co jest istotne dla różnych osób, a słowami kluczowymi, których używasz. Osoby kupujące pomagają w tym, ponieważ zapewniają, że Twoje opisy są kierowane do „właściwych” osób, a produkty pojawiają się we właściwych wyszukiwaniach. W ten sposób masz dużo większe szanse, że ludzie coś kupią.

Załóżmy, że sprzedajesz elementy wyposażenia wnętrz, stwórz idealny opis dla typów ludzi, którym sprzedajesz, i zdefiniuj je jako:

  • Nowi nabywcy domu, którzy są samotni lub nowożeńcy i chcą kupić modne dekoracje do swojego nowego domu.
  • Wieloletni właściciele domów z dziećmi w wieku szkolnym, którzy zgromadzili wiele rzeczy i potrzebują kreatywnych rozwiązań do przechowywania.

Gdy dowiesz się, czego szuka każda grupa i czego potrzebuje, możesz dopasować słowa kluczowe do każdej grupy. Na przykład nowi nabywcy domu mogą szukać dekoracji ściennych. Opisy produktów dla tej grupy powinny zawierać słowa kluczowe, takie jak „wiszące na ścianie” lub „najmodniejszy deseń” itp.

To przemawia do konkretnej grupy i gwarantuje, że Twój produkt pojawi się w wynikach wyszukiwania, gdy klienci wpiszą określone słowa kluczowe. Im lepsza pozycja Twoich produktów, tym większe masz szanse na podniesienie CTR i utrzymanie wysokiego miejsca w rankingach.

    3. Spraw, aby treść była czytelna

 

Teraz gdy wiesz, jak znaleźć słowa kluczowe w Amazon i jak włączyć je do opisów produktów, spójrzmy na kilka wskazówek dotyczących treści, aby zachęcić klientów do podjęcia działania, gdy znajdą Twój produkt.

Skoncentruj się na sprzedaży zalet produktu, a nie jego cech

Twój opis produktu musi pokazywać klientom, co zyskują dzięki używaniu Twojego produktu i jak produkt rozwiązuje problem.

Kiedy ludzie wiedzą, co zyskują dzięki używaniu produktu, ekscytują się tym. Im bardziej podekscytowani są w Twoim opisie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że coś kupią.

Postaraj się, aby opis był krótki i na temat

Masz tylko kilka sekund na zwrócenie uwagi klientów, więc unikaj opisów z dużą ilością tekstu. W najlepszym przypadku ludzie skanują zawartość i mogą przeoczyć coś ważnego. W krótkim opisie postaraj się poruszyć skutki stosowania produktu oraz fakt, że istnieją dodatkowe produkty, z których ludzie mogą korzystać w tej linii produktów.

Zaintrygowani klienci będą klikać linki, aby zobaczyć inne produkty, a przy odrobinie szczęścia dodadzą kolejne do koszyka. Dodatkową zaletą jest to, że możesz zajmować wysokie miejsca w SERPach Amazon dla jednego produktu i pomagać sprzedawać inne produkty, nawet jeśli nie zajmują wysokich pozycji w swoich własnych kategoriach.

Postaraj się, aby tytuł produktu był krótki

Z reguły nie używaj więcej niż 200 znaków ze spacjami. Dzięki temu Twoje produkty mają większe szanse na pojawienie się w odpowiednich wyszukiwaniach, jeśli znajdują się tutaj Twoje słowa kluczowe, zwłaszcza że algorytm A9 śledzi to. Jeśli pojawiasz się, gdy klienci szukają tego, co sprzedajesz, pozycjonujesz się, aby zmaksymalizować swoją ekspozycję i sprzedać więcej.

Użyj wypunktowania w przypadku długich opisów (lub szczegółów produktu)

To poprawia czytelność. Pamiętaj, że Twoi klienci są w miejscu, w którym są gotowi coś kupić. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to odstraszyć ich długim blokiem tekstu. Może on zawierać najlepsze informacje, ale jeśli ludzie go nie czytają, to po co? Ci ludzie po prostu klikną następny produkt na liście i kupią coś innego.

sklep internetowy

Photo Preis_King/ pixabay

Podsumowanie

Amazon jest największym sprzedawcą internetowym, co oznacza, że ​​istnieje duża konkurencja produktowa.

Więc nawet jeśli Amazon nadal się rozwija, możesz odnieść sukces jako sprzedawca na Amazon. Sekretem sukcesu jest zdobycie szczytu SERPów za pomocą SEO. Bez tego ludzie nie będą wiedzieli, że Twoje produkty istnieją, a Twoja sprzedaż na tym ucierpi.

Ponadto strategia SEO daje Ci przewagę nad konkurencją, ponieważ pamiętaj, że im więcej sprzedaży osiągniesz w krótkim okresie – aby zostać bestsellerem – tym większe jest prawdopodobieństwo, że pozostaniesz na pierwszej stronie Amazon SERP.