LinkedIn

7 niezawodnych pomysłów na reklamę na LinkedIn

Obecnie mamy dostęp do szeregu rodzajów mediów społecznościowych, w których możemy reklamować nasze usługi czy firmę. Jednak LinkedIn jest wyjątkowy pod tym względem. Jest to platforma, gdzie znajdziemy osoby, które są zainteresowane biznesem i właśnie to tam możemy znaleźć współpracowników, którzy będą zainteresowani współpracą z nami. 

Zanim przyjrzymy się bliżej możliwościom reklamowym LinkedIn, sprawdźmy, dlaczego właśnie ta platforma jest godna zaufania. 

Dlaczego warto reklamować się na LinkedIn?

Z pewnością inne platformy mogą pochwalić się większą ilością użytkowników, jednak na LinkedIn są zarejestrowane osoby aktywne zawodowo, poszukujące współpracowników biznesowych. Baza zawiera ponad 740 milionów aktywnych użytkowników z całego świata, z czego ponad 61 mln to użytkownicy będący na wyższym szczeblu zawodowym. 

Oznacza to, że Twoja reklama może zostać zauważona przez osoby wpływowe i decydujące. Nie znajdziesz tego na żadnej innej platformie społecznościowej.

LinkedIn

Photo geralt/ pixabay

Reklama na LinkedIn ma wiele zalet, na przykład: 

  • znajdziesz tu osoby wpływowe, decydujące, na stanowiskach kierowniczych
  • łatwość szukania partnerów biznesowych z interesującej nas branży
  • reklama może być kierowana do konkretnej grupy odbiorców
  • platforma jest znana na całym świecie

Reklamodawców jest bardzo dużo, dlatego musisz zrobić coś, aby wyróżnić się, abyś został zauważony. Poniżej przedstawimy Ci kilka pomysłów, jak to osiągnąć. 

Najlepsze pomysły reklamowe na LinkedIn

Jeżeli myślisz o reklamie na tej platformie, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Użyj w reklamie zauważalnych, krzykliwych kolorów

Używanie żywych, jaskrawych odcieni w reklamie to jeden ze sposobów na wyróżnienie się z tłumu. Badania pokazały, że kolorowe reklamy w czasopismach przyciągnęły aż 26% więcej uwagi niż czarno-białe lub stonowane kolory. 

Fajnym pomysłem jest również dopasowanie kolorów reklamy do koloru przewodniego Twojej firmy, na przykład z loga. Przydatne jest to firmom, które lepiej wypadają w reklamie stonowanej (np. zakład pogrzebowy, kancelaria prawnicza).

Złóż ofertę w reklamie

Szukając pomysłów reklamowych na LinkedIn, aby odróżnić swoją reklamę od wielu innych, rozważ dołączenie oferty. Może to być bezpłatny plik PDF z ofertą, kalendarzem na nowy rok czy e-bookiem z radami, przydatnymi w branży. 

Chodzi o to, aby zapewnić odbiorcom dobre, pozytywne skojarzenie z waszą firmą. Oprócz przyciągania uwagi, oferta taka pozwala zademonstrować wartość rynkową, umacniając Cię, jako eksperta w dziedzinie. 

 Odwołuj się do emocji

Emocje to potężna siła marketingu. Badania pokazały, że reklamy, które dostarczają emocji, znajdują częściej odbiorców niż reklamy bez czynnika emocjonalnego. 

Jedno z badań pokazało, że odwołanie się do emocji w reklamie, przyniosło aż 7-krotnie większe zyski, niż konwencjonalne reklamy.  Do wyrażania emocji możesz użyć słów, jak również obrazów. 

emocje

Photo geralt/ pixabay

Pokaż w reklamie osoby dowodzące w firmie

Przedstawiając kierownictwo firmy, odbiorca może wchodzić w interakcje z osobami kierującymi firmą. Mają wyobrażenie, z kim będą ewentualnie współpracować, wyrobią sobie pierwszą opinię. Wzbudza to zaufanie i nadaje twarz firmie, która nie jest już tylko nazwą. 

To zaufanie tworzy więź z Twoją marką, zwiększając tym samym szansę na sprzedaż w przyszłości. 

Ogłoś wydarzenie branżowe

Jeśli szukasz pomysłów na reklamy na LinkedIn, ogłaszanie wydarzeń branżowych to świetny pomysł na rozpoczęcie. Zapraszając odbiorców na wydarzenia, zwiększasz zasięg i pozyskujesz osoby, z którymi w przyszłości może będziesz współpracował lub będą Twoimi klientami. 

Dlaczego? Nie tylko przedstawiasz w dobrym świetle się swoją marką, kiedy promujesz wydarzenie, ale oferujesz odbiorcom  coś wartościowego.

event

Photo kalhh/ pixabay

Pamiętaj o aktualizacji reklam

Tworząc aktualne treści, posuwasz się o krok dalej, nie tylko udowadniając, że jesteś człowiekiem, ale także, że jesteś na topie. Przynajmniej raz w tygodniu twórz nowe treści reklamowe, z bieżącymi informacjami. Jeśli już coś jest nieaktualne w Twojej firmie, zmień reklamę. Dodałeś usługę? Zmień reklamę. Reklama musi być cały czas aktualna, a także zmieniana, aby odbiorca sobie jej nie opatrzył, bo w takim wypadku nie zwróci na nią potem uwagi. 

Zachowaj prostotę

Świetne reklamy na LinkedIn nie muszą być krzykliwe. W niektórych przypadkach im prostsza reklama, tym prostsza sprzedaż. Dlatego postaraj się jak najprościej przedstawić reklamę, aby nie była ona zbyt chaotyczna. 

Podsumowanie

Sposobów na reklamę na LinkedIn jest kilka. Wyprobuj nasze porady, aby stworzyć idealną reklamę, która zwiększy ruch na stronie i przyniesie zyski. Wybierz strategię odpowiednią dla Twojej firmy i dla Twojego klienta. Możesz pomysły również połączyć.